Smar do tłoczków i cylinderków hamulcowych. Szczegóły wewnątrz oferty.
Pojemność ok. 5ml
Charakterystyka produktu:
Specjalny smar, który nie wchodzi w niepożądane reakcje z płynami hamulcowymi. Jeśli ich nadmiar dostanie się do układu hamulcowego, nic się nie stanie - rozpuszcza się.
Po umyciu i ewentualnym polerowaniu (celem usunięcia śladów korozji, można polerować powierzchnię walcową tłoka zacisku hamulcowego i tłoczków cylinderka hamulcowego oraz wewnętrzną powierzchnię cylinderka hamulcowego; nie należy polerować powierzchni gniazda zacisku hamulcowego, współpracującej z tłokiem hamulcowym, bo nie ma możliwości prawidłowego wykonania tej czynności), ale przed montażem podzespołów układu hydraulicznego, należy pokryć cienką warstwą takiego smaru wymienione poniżej części:
1. W zacisku hamulca tarczowego:
• wewnętrzną powierzchnię osłony tłoka
• pierścień uszczelniający
• powierzchnie wewnętrzną cylindra i zewnętrzną tłoka
zacisku.
2. W cylinderku hamulca bębnowego:
• wewnętrzne powierzchnie osłon tłoczków;
• pierścienie uszczelniające lub tłoczki gumowe;
• powierzchnie - wewnętrzną cylinderka i zewnętrzne tłoczków.
Zastosowanie tych smarów pozwoli, że np. tłoczek zacisku hamulca tarczowego będzie lekko przesuwał się zarówno bezpośrednio po naprawie jak i wiele miesięcy potem. Łatwość ruchu tłoczka jest niezbędna dla zapewnienia prawidłowej pracy hamulców, szczególnie przy śliskiej nawierzchni. Jeśli układ hamulcowy posiada układ ABS, to prawidłowy ruch tłoczków w zaciskach gwarantuje też prawidłowość pracy tego układu.
- Pamiętaj o regularnej wymianie płynu hamulcowego.
- Do smarowania części będących w kontakcie z płynem hamulcowym, nie wolno używać żadnych innych smarów jak tylko dopuszczone do tego kontaktu!